instances






[Jan 2009 / Tainan / Nikon D90 / Nikkor 18mm~200mm]


如果硬要解釋那些看見與看不見的,我想唯一的方法就是捏造一個夢吧。

- kiihy




有些時候,空氣中漫佈著一些流浪成性,沒有目的性的言論;飄落在我的肩上,像mousse一樣,輕輕地滑過,銜接上另一個肩膀,刮起乳白色奶油般的泡沫。
好像經歷過什麼一樣,其實一個子兒都沒有發生。

那些漫不經心的言論阿,就像失了嘴巴的蛆一樣,停止蠕動會要了它的命。
但那已經不在我的管轄範圍,又或者,我搭理不上。


那就停止它吧。





[Jan 2009 / Tainan / Nikon D90 / Nikkor 18mm~200mm]


我沒有說話。
在同一個書房裡,同一部電腦和同一座立燈,同樣的安靜。
無聲的桌面,清空了檯面上的物件,遺忘了檯面下更迫切需要被清理的混濁。
然而我只是偏執的想著,那的確是一件簡單不過的事。... 卻達不到滿分。


所有的事情都是對立的,這是矛盾的日常情況。







最近沒來由的,有關電子的產品通通和我過不去。
只能趁著現在電腦心情還不錯的時候,上上網、寫寫一些瑣事。



I felt upset recently, nothing specific but just felt that way.
some people referred to the circumstance as a transit of life, but how can I make my owns more appropriate?
that's a question that I've been asking myself for a while. those ideas that I can't accept from the mood, the daily life, even the society. so that I won't be able to be the person who lives in an appropriate way in the world. well, there are a lot of abstract feelings that I can't explain very well. at least I can't explain it with a direct way.
finally, I recognized that all of the things I've been talking about, it was just a piece of my parts that I don't want to face it as a bright side.



Comments

Anonymous said…
我每次都有很認真的查英文字典
Jersey Yen said…
kfive /

很乖 很乖 :)
對了你是在躲誰為何部落格不給留言
Anonymous said…
不小心按到的

...
Jersey Yen said…
kfive /

好吧... lol
下次小心點

Unknown said…
科科科我是3C商品的好捧油!!
Jersey Yen said…
老踹 /

我相信 而且這也是事實... :p
shereen said…
hello girl! hope you are feeling better now.
why is there no update on your blog??
i've been waiting :)

Popular Posts