ingulf











[Jan 2009 / Tainan / Nikon D90 / Nikkor 18~200mm f3.5~5.6]


有些習慣因為改變而不知不覺消失在日常生活中
像是背不起來的詩句 被悄悄地闔上 然後在書本裡漸漸 漸漸失去份量

反過來說 因為無法滿足而持續地分支需求
和習慣的說法或許可以劃上等號


我不再習慣靠左邊走 因為發現右邊的視野其實也沒那麼糟

我不再習慣起床一定要吃早餐 一杯咖啡的時間比什麼都來的重要

我不再習慣拗著脾氣 有時候退比進更有福



很多時候 不小心地拐進一條巷子 經過一座橋 看見一張臉
總覺得 記憶裡好像和它(他 / 她)有過交集
這麼熟悉 卻無法幫助記憶運轉 任憑它(他 / 她)又再度擦身而過


reality is a lemon, sour but good for your health.
sometimes it refreshes your mind, actually it's just an illusion.


這些都讓我無從歸類在一個檔案
或許某一個深夜或一個口渴的時刻 答案會瞬間閃過我的腦海裡




all because that is a struggle, hard to change, but easy to get rid of.

Comments

Anonymous said…
hello miss jersey! you have no idea how much i enjoy reading your writing!!! it's really from the bottom of my heart!!! i will buy the book if you publish one :)
i'm amazed by your flow of words.
Jersey Yen said…
hey dear shereen baby! it has been a while! i missed you!!
thanks for your sweet words, i enjoy writing something especially in the middle of night. thanks again for encouraging me.
how have you been lately?! i just went back from spain, it's so good that i can't even find a good word to describe it. that was a wonderful journey indeed. i'll share some photos later. they're all in the photo lab now. can't wait to pick them up!!!
well, let's rockin' in the summer. i'll catch you up later.

xxxxx
Anonymous said…
"總覺得 記憶裡好像和它(他 / 她)有過交集
這麼熟悉 卻無法幫助記憶運轉 任憑它(他 / 她)又再度擦身而過"

每次阿 我把這種類似的事情脫口說出,我朋友總是說:「妳做了預知夢拉」

重複重複重複
但我哪那麼多夢可做阿
我都倒頭就睡著了

Popular Posts